Problem z pobieraniem danych z Google Play (Android)

3 stycznia 2018
  • Rozwiązywanie problemów z połączeniem internetowym na urządzeniach z Androidem

     

    Jeśli uzyskanie dostępu do Google Play w aplikacji lub w przeglądarce stwarza trudności albo aplikacja błyskawiczna nie chce się wczytać, przyczyną może być problem z połączeniem internetowym.

     

    Objawy niestabilnego połączenia

    Pobieranie nie rozpoczyna się, przekracza czas oczekiwania lub pozostaje na poziomie 0%.

    Google Play blokuje się na komunikacie „Wczytuję”.

    W przeglądarce nie można otworzyć stron internetowych.

     

    Ogólne wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów na urządzeniach z Androidem

    Należy ponownie uruchomić urządzenie (ta czynność czasami wystarczy, by rozwiązać problem z niestabilnym połączeniem.

    Jeśli ponowne uruchomienie nie pomogło, należy przełączyć się z sieci Wi-Fi na mobilną transmisję danych:
    – Otworzyć aplikację Ustawienia   „Sieci zwykłe i bezprzewodowe” lub „Połączenia”. Te opcje mogą się różnić w zależności od urządzenia. 

    Wyłączyć Wi-Fi i włącz mobilną transmisję danych, a następnie sprawdzić, czy coś się zmieniło.

    -Jeśli nie, wyłączyć mobilną transmisję danych, włącz Wi-Fi i sprawdzić, czy problem został rozwiązany.

     

    Rozwiązywanie problemów z siecią bezprzewodową:

    Należy otworzyć aplikację Ustawienia   „Sieci zwykłe i bezprzewodowe” lub „Połączenia”  Wi-Fi. Te opcje mogą się różnić w zależności od urządzenia. 

    Włączyć Wi-Fi.

    U góry ekranu odszukać wskaźnik połączenia Wi-Fi .

    Jeśli go nie widać lub żaden pasek nie jest wypełniony, możliwe jest przebywanie poza zasięgiem sieci Wi-Fi.

    Przybliżyć się do routera, sprawdzić, czy sygnał Wi-Fi jest silniejszy, i spróbować ponownie.

     

    Ponownie uruchomić router bezprzewodowy.

    Odłączyć router od gniazdka elektrycznego i upewnić się, że jego diody zgasły.

    Poczekać 30 sekund.

    Podłączyć router z powrotem i poczekać 60 sekund, aż wszystkie diody zaświecą się z powrotem.

     

    Czyszczenie pamięci podręcznej

    Należy upewnić się że połączenie sieci bezprzewodowej spełnia parametry określone w umowie (pomocny może być wynik pomiaru przy użyciu testera speedtest.

    1. Wybrać Ustawienia> Aplikacje> Wszystkie> Sklep Google Play>

    2. Wyczyścić pamięć podręczną.

    3. Oczyścić także pamięć podręczną dla usług Google.

    4. Uruchomić ponownie urządzenie i spróbować skorzystać ze Sklepu Play.

     

    Jeśli problem nadal występuje, wybrać kolejno:

    1. Ustawienia> Aplikacje> Wszystkie> Sklep Google Play> Odinstalować aktualizacje.

    2. Ponownie uruchomić urządzenie i spróbować jeszcze raz skorzystać ze Sklepu Play.

     

    Jeśli powyższe sugestie nie pomogły, sugeruje się wykonanie następujących czynności:

    1. Wyczyścić pamięć podręczną sklepu Google Play i dane z menu Ustawienia> Menedżer aplikacji> Wszystko> Sklep Google Play

    2. Usunąć swoje konto Google z menu Ustawienia> Konta> Twój adres e-mail

    3. Uruchomić ponownie urządzenie i uruchomić sklep Google Play

    4. Zalogować się na swoje konto

     

    Pomocne może okazać się także – w razie braku skuteczności w/w metod – wykonanie następujących czynności:

    1. Przejście do aplikacji Hangouts > Ustawienia

    2. Wyłączyć „Przeglądaj w Hangouts „.

    3. Powrócić do sklepu i zaktualizować aplikacje.

    4. Ponowne włączenie opcji „Przeglądaj w Hangouts ” nie powinno już powodować problemów.

     

    Powyższe wskazówki nie stanowią gwarancji rozwiązania. Jeśli żaden z w/w kroków nie zakończy się powodzeniem, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.